REGULAMIN

Regulamin sprzedaży stacjonarnej w sieci sklepów zoologicznych Leopardus.

REGULAMIN SPRZEDAŻY STACJONARNEJ W SIECI SKLEPÓW ZOOLOGICZNYCH LEOPARDUS

I. Ogólne informacje o Sieci Sklepów Zoologicznych LEOPARDUS

  1. Właścicielem Sieci Sklepów Zoologicznych LEOPARDUS (zwanej dalej „sklepami LEOPARDUS”) jest Eskulap Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Balicach (32-083), ul. Krakowska 178 B, zarejestrowana przez SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000551265, NIP: 5130240455, REGON: 361162792 (dalej: Sprzedawca).
  2. Działalność jest prowadzona na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Sklepy LEOPARDUS zlokalizowane są w wybranych galeriach handlowych w różnych miastach Polski.

II. Charakterystyka Towaru i formy sprzedaży
1. Sieć sklepów LEOPARDUS prowadzi sprzedaż artykułów zoologicznych, w tym: karm dla zwierząt domowych, preparatów pielęgnacyjnych i leczniczych OTC wydawanych bez recepty, akcesoriów takich jak: smycze, obroże, ubranka dla psów, transportery, klatki, legowiska, żwirki, jak również ściółki, artykuły akwarystyczne i inne oraz zwierząt: gryzoni, królików, ptaków, gadów, ryb, skorupiaków oraz roślin akwarystycznych — z wyłączeniem niektórych sklepów (dalej: Towary). Zwierzęta i rośliny pochodzą od hodowców zewnętrznych. Dostępność w sprzedaży poszczególnych gatunków roślin i zwierząt może być zmienna, w zależności od dostępności u hodowców. Zwierzęta znajdujące się w sklepach LEOPARDUS są objęte podstawową opieką weterynaryjną. Do sprzedaży dopuszczone są zwierzęta przebadane przez lekarza weterynarii i określone w podstawowym badaniu jako zdrowe. Sklepy LEOPARDUS zastrzegają sobie prawo do odmowy sprzedaży zwierząt osobom niepełnoletnim.
2. Sprzedaż odbywa się tylko stacjonarnie. Klient może dokonać zamówienia telefonicznie lub drogą mailową, ale tylko na zasadzie rezerwacji, natomiast umowa sprzedaży zawarta zostaje na miejscu w wybranych sklepie.
3. Sklepy LEOPARDUS znajdują się w galeriach handlowych i z tego tytułu ich funkcjonowanie podlega wymogom narzucanym przez te obiekty.
4. Szczegółowy wykaz sklepów wraz z lokalizacjami, kontaktem oraz godzinami pracy znajduje się na stronie: www.leopardus.pl/kontakt

III. Ogólne warunki zakupów
1. Zakupy, czyli płatność i odbiór Towaru obywa się na miejscu w sklepie. Klient może dokonać wcześniejszej rezerwacji Towaru drogą telefoniczną lub mailową.
2. Dokumentem potwierdzającym zakup Towaru jest paragon fiskalny, faktura VAT lub faktura do paragonu fiskalnego.
3. Płatność może być dokonana gotówką lub kartą płatniczą w kasie sklepu LEOPARDUS.
4. Zakupione pełnowartościowe i pozbawione wad fizycznych Towary nie podlegają zwrotom. Możliwa jest wymiana zakupionego Towaru na produkt/produkty o tej samej lub wyższej wartości (z opcją dopłaty). Wymiany można dokonać tylko na podstawie dokumentu potwierdzającego zakup w ciągu 14 dni w tym samym sklepie, w którym był dokonany pierwotny zakup. Wymieniany Towar nie może nosić śladów użytkowania, powinien być w takim samym stanie, w jakim został wydany Klientowi w chwili sprzedaży, ze wszystkimi metkami i oznaczeniami.
5. Zakupy zwierząt, podobnie jak innych Towarów, nie podlegają zwrotom. Klient w chwili zakupu zobowiązuje się przejąć należytą opiekę nad zwierzęciem. Pracownicy sklepu udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat wymagań bytowych i pielęgnacyjnych danego gatunku zwierzęcia.
6. Sklepy LEOPARDUS nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Klientów, jak również za dzieci pozostawione bez opieki.
7. Aby zminimalizować dyskomfort i stres zwierząt przebywających w sklepach, Klienci są proszeni o  niedotykanie klatek, wolier, akwariów i samych zwierząt.
8. Na terenie sklepów LEOPARDUS obowiązuje kategoryczny zakaz dokarmiania zwierząt przez tKlientów.
9. Za uszkodzenia mienia Klienta poniesione wskutek niestosowania się do niniejszego regulaminu sklepy LEOPARDUS nie ponoszą odpowiedzialności.

IV. Procedura reklamacyjna
1. Towar dostępny w sklepach jest fabrycznie nowy i z założenia wolny od wad. W przypadku stwierdzenia wady zakupionego Towaru KlientKlient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego przez sklep jest przedstawienie przez Klienta dokumentu potwierdzającego zakup.
2. Reklamację Klient zgłasza w sklepie, w którym dokonał zakupu. Zgłoszenie następuje poprzez wypełnienie ze sprzedawcą formularza reklamacyjnego, w którym Klient opisuje wady Towaru i określa preferowany sposób rozwiązania reklamacji. Klient może zgłosić reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji, jeżeli taka została udzielona przez producenta. Sklepy LEOPARDUS nie udzielają gwarancji na zakupione Towary odrębnej od gwarancji udzielonej przez producenta.
3. Sklep LEOPARDUS ustosunkuje się do roszczeń zawartych w reklamacji w terminie 14 dni od momentu przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego wraz z reklamowanym Towarem.
4. Jeżeli zakupiony Towar ma wadę, Klient może żądać wymiany na Towar wolny od wad, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy — zgodnie z obowiązującymi przepisami (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny, art. 556-561).
5. W przypadku zakupu zwierząt, zgodnie z polskim prawem stosuje się przepisy takie jak dla pozostałych Towarów, m.in. Klient ma prawo zgłosić zastrzeżenie co do stanu zwierzęcia, a w przypadku udowodnionej wady żądać wymiany na innego osobnika lub odstąpić od umowy.
6. W razie wystąpienia choroby zwierzęcia po dokonaniu zakupu przez Klienta i zgłoszenia reklamacji z tego powodu, sklep LEOPARDUS wymaga przedstawienia dokumentacji medycznej od lekarza weterynarii w celu weryfikacji przez lekarza, który badał zwierzę w sklepie.
7. Z racji wyjątkowego charakteru zwierząt jako przedmiotu sprzedaży, każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
8. W przypadku odpowiedzi na reklamację niezadowalającej Klienta, można skorzystać z polubownych metod rozstrzygnięcia sporów, tj. postępowania mediacyjnego lub rozpatrzenia przez Polubowny Sąd Konsumencki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).

V. Aplikacja Leopardus

1.Aplikacja Leopardus to darmowa aplikacja zakupowa dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Dzięki niej Klient ma dostęp do nowych ofert i promocji w sieci sklepów Leopardus.
2. Użytkownik zdobywa punkty zapisane w ramach jego Konta Klienta w Aplikacji poprzez zakup określonych Towarów objętych Programem Lojalnościowym w Sklepach LEOPARDUS. Aby otrzymać punkty z tytułu zawartej umowy sprzedaży, zakup Towaru musi zostać zarejestrowany w aplikacji, co odbywa się w drodze bezpośredniego okazania Aplikacji Sprzedawcy celem zeskanowania indywidualnego kodu kreskowego przypisanego do Konta Klienta.
3. Punkty zostają dodane do Konta Klienta w czasie ok. 2h po dokonanym zakupie.
4. Wysokość przyznanych punktów widoczna jest na stronie głównej Aplikacji – na pulpicie. Zebrane punkty mogą podlegać wymianie na jedno- lub wielorazowe kupony rabatowe obniżające cenę Towarów albo nagrody rzeczowe w postaci Towarów, jeżeli pozwala na to saldo punktów Użytkownika.
5. Szczegółowe informacje odnośnie  wymiany punktów, rodzaju nagród oraz kuponów rabatowych, a także Towarach objętych Programem Lojalnościowym  znajdują się w Regulaminach Promocji
6.  Saldo Użytkownika zostaje automatycznie pomniejszone o liczbę punktów potrzebną do wymiany na określony kupon rabatowy lub nagrodę rzeczową.
7. Na każdym kuponie rabatowym widoczne są informacje dotyczące rodzaju udzielonego rabatu ( w szczególności rabat procentowy lub kwotowy) wysokości rabatu oraz terminu ważności kuponu.
8. W celu realizacji wybranego kuponu rabatowego zakładając posiadanie wymaganej liczby punktów, należy kupon pobrać poprzez przejście do wybranego kuponu i naciśnięcie pola „realizuj”
9. Pobrany kupon rabatowy widoczny jest następnie w  zakładce „Moje Kupony” wraz ze wskazanym czasem, do którego kupon można zrealizować.
10. Realizacja kuponu odbywa się w Sklepie LEOPARDUS  w drodze bezpośredniego okazania kuponu Sprzedawcy przed wystawieniem dokumentu sprzedaży.
11. Po naliczeniu rabatu  wykorzystany kupon rabatowy staje się automatycznie  nieaktywny w Aplikacji.
12. Wymiana punktów na nagrodę rzeczową jest możliwa  w trakcie zakupów w Sklepie LEOPARDUS poprzez bezpośrednie okazanie Aplikacji Sprzedawcy wraz z realizowanym kuponem.
13. Użytkownikowi nie przysługuje  prawo żądania wymiany punktów ani kuponów rabatowych na gotówkę.
14. Kupony rabatowe mogą być stosowane w przypadku cen detalicznych Towarów.
15. Kupony nie łączą się z wyprzedażami, promocjami, innymi programami lojalnościowymi oraz rabatami w Sklepach LEOPARDUS.

VI. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych ujawnionych w toku zwrotu lub wymiany Towaru jest Eskulap Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Balice (32-083), ul. Krakowska 178B.
  2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zwrotu lub wymiany zakupionego Towaru oraz obsługi reklamacji. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne dla dokonania zwrotu lub wymiany Towaru
  3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane:

a) Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) – w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, jak również w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury.

b) Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c) RODO – w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy, w tym prowadzenia sprawozdawczości finansowej,

c) Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy w celu marketingu oferowanych towarów; organizowania i przeprowadzania konkursów i innych akcji marketingowych oraz dochodzenia bądź zabezpieczenia roszczeń,

d) Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO – w razie wyrażenia przez Klienta odrębnej zgody – w zakresie marketingu bezpośredniego oferowanych przez Sprzedawcę towarów.

4. Dane osobowe Klienta chronione są przez Sprzedawcę zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami i nie będą przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom, które nie będą do tego uprawnione..

5. Dostęp do danych osobowych posiada jedynie Administrator danych.

6. Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Sprzedawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:

a) posprzedażowej obsługi Klientów (np. obsługi reklamacji),

b) zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Sprzedawcy,

c) wypełnienia obowiązku prawnego Sprzedawcy (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych);

7. Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów Sprzedawcy na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.

8. Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.

9. Klient ma prawo do:

a) dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli do uzyskania potwierdzenia czy Sprzedawca przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,

b) sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Sprzedawcę są nieprawidłowe lub niekompletne,

c) żądania od Sprzedawcy usunięcia danych bądź ograniczenia ich przetwarzania,

d) przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Sprzedawcy danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;

e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Sprzedawcy lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,

f) wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,

g) cofnięcia w każdym czasie zgody na przetwarzanie danych (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

10. Prawa wymienione w ust. 9 powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt ze Sprzedawcą na adres wskazany w ust. 2 powyżej, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych).

 

VII. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieunormowanych niniejszym Regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa w tym w szczególności Ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
    Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Regulamin obowiązuje od 1.01.2021.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany zakresu lub formy sprzedaży Towarów bądź świadczonych usług– w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane lub wykonane umowy.